Yapım İşleri Şube Müdürlüğü
inşaat projelerinin uygulanması aşamasında yönetim ve koordinasyon görevini üstlenir, proje sürecinde işçilik, malzeme, ekipman ve zaman yönetimi gibi unsurları yönetirken, aynı zamanda kalite kontrolü ve güvenlik önlemlerini de sağlar. Yapım işleri şube müdürlüğü, inşaat sektöründe projelerin başarılı bir şekilde tamamlanması için hayati bir rol oynar.
Görevler
Sözleşmesi yapılmış yapım işlerinin yapı denetim heyetlerinin oluşturulması, çalıştırılması ve denetimini sağlamak.
İhalesi yapılmış yapım işlerinin yer teslimlerini yaparak yüklenicileri işe başlatmak.
İhalesi yapılmış yapım işlerinin sözleşmelerinde ve yıllık yatırım programlarında tahsisi yapılan ödenekleri çerçevesinde imalat iş programlarını hazırlatmak.
İhalesi yapılmış yapım işlerinin yönetim ve denetimini Çevre ve Şehircilik Bakanlığının “Denetim Hizmetleri Yönetmeliği” 6. Maddesindeki genel hükümler çerçevesinde sözleşme ve eklerine, şartnamelere, fen ve sanat kurallarına ve iş programına uygun olarak yapılmasını sağlamak, süresinde bitirilmesini takip etmek.
Yapımı tamamlanan inşaat ve tesislerin geçici ve kesin kabul komisyonlarını oluşturmak, geçici ve kesin kabullerini yaparak teslim almak.
Yapımı tamamlanan işlerin kesin hesaplarını çıkartmak, yapımı devam eden işler için sözleşme ve eklerine, şartname hükümlerine göre hakediş raporlarını düzenlemek/düzenletmek ve ön mali kontrol birimine teslim etmek.
Yapımı tamamlanan veya devam eden inşaatlarla ilgili istatistiki bilgileri tutmak, güncellemek ve raporlarını hazırlamak.
Doğrudan temin kapsamında yapılan işler için keşif ve yaklaşık maliyet çalışması yapılarak işlem dosyasının hazırlanmasını sağlamak.
İş deneyim belgelerinin düzenlenmesini sağlamak.
Kampüs düzenini korumak için şantiyelerdeki inşaat malzemelerinin ve atıkların kontrollü olarak stoklanmasını sağlamak.
Yapılmış ve yapılmakta olan işlerle ilgili olarak diğer şube müdürlükleri ile koordinasyon sağlamak.
Birim personeli ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak, personelin eğitim ihtiyacını belirleyip eğitim almalarını sağlamak.
Keşif artış ve eksilişlerini mukayeseli keşif çıkartarak tespit edilmesini sağlamak, ilave iş kararlarını, süre uzatım kararlarını almak, ödenek ihtiyacını belirlemek ve talep etmek.
Şube Müdürlüğünde Kalite Yönetim Sisteminin uygulanmasını sağlamak
Başkanlığın EBYS üzerinden sevkini gerçekleştirdiği yazışmaları yapmak ve yapılmasını sağlamak. Havale edilen iş ve evrakların ilgili personele havalesini, takibini yapmak ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
Sürekli iyileştirme çalışmalarına katılmak ve görev almak.
Çalışmalarını yürütürken karşılaştığı ;“ Kalite”, “İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği” Yönetmelikleri’ ne ve 6331 Sayılı İş sağlığı ve İş Güvenliği Kanununa uymak.
ISO 9001 Kalite Yönetimi Sistemi ve 10002 Müşteri Memnuniyeti Standartları gerekliliklerini biriminde koordine etmek.
Bağlı olduğu proses ile üst yönetici/yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak.